امام جمعه يزد:متاسفانه فرهنگ مطالعه كتاب آن گونه كه شايسته است در جامعه نهادينه نشده است


نماينده ولي فقيه وامام جمعه يزد گفت:نمايندگان دوره جديد كنگره آمريكا بايد در تعديل سياست‌هاي دولت بوش واقع بينانه عمل كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه افزود: دمكرات‌هاي آمريكا لازم است براي حفظ جايگاه كشورشان در جهان، دست از حمايت كوركورانه از رژيم صهيونيستي بردارند.

وي اظهارداشت: عاقلانه است كنگره جديد نسبت به سياست‌هاي دولت بوش در مورد مسايل عراق، فلسطين، افغانستان و برنامه هسته‌اي ايران تغيير روش دهد.

وي تصريح كرد: آمريكا در عراق كه از هيچ جهت قابل مقايسه با ايران نيست در گل مانده و حضور آنها جز كشتار مردم و خون‌ريزي نتيجه‌اي نداشته است.

صدوقي، پيروزي دمكرات‌ها در انتخابات اخير آمريكا را پيامي براي رد سياست‌هاي رييس جمهوري اين كشور و شكستي براي وي دانست و افزود: مردم آمريكا با اين انتخابات اعلام كردند كه سياست‌هاي بوش را قبول ندارند.

امام جمعه يزد گفت: اين امر بايد درسي براي رييس جمهوري آمريكا و هر سياست مداري در آن كشور باشد كه منافع ملي آمريكا را فداي مقاصد حزبي خود مي‌كنند.

وي به سفر مقام معظم رهبري به استان سمنان و استقبال خوب مردم اين ديار از معظم له اشاره كرد و افزود: اين سفر، نشان‌دهنده قدرت نظام و جايگاه نظام و رهبري در بين مردم است.

صدوقي تصريح كرد: مردم ما در همه صحنه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي حاضر مي‌شوند و با پشتيباني از شخصيت‌هاي نظام بويژه مقام معظم رهبري و اظهار علاقه نسبت به آنها، قدرت نظام را به نمايش مي‌گذارند.

خطيب جمعه يزد اظهاراميدواري كرد: ملت ايران با همين روند، بتوانند پيام انقلاب را همانند گذشته به گوش جهانيان برسانند و در سطح جهان الگو باشند.

وي انتخابات مجلس خبرگان رهبري و شوراهاي اسلامي را يادآور شد و بر حضور گسترده آحاد مردم در اين انتخابات تاكيد كرد.

وي با تاكيد بر رعايت اجراي قانون در برگزاري انتخابات اضافه كرد: مسوولان، بايد طوري عمل كنند كه مردم بدانند راي آنها سرنوشت ساز است.

امام جمعه يزد با اشاره به در پيش بودن روز كتاب و كتابخواني، خواستار ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه بويژه در ميان جوانان و نوجوانان شد.

به گفته وي، متاسفانه فرهنگ مطالعه كتاب آن گونه كه شايسته است در جامعه نهادينه نشده است و مسوولان امر بايد بيش از پيش به اين موضوع توجه داشته باشند.

وي همچنين فرارسيدن سالروز رحلت دو عالم رباني، فيلسوف بزرگ آيت‌الله سيد محمدحسين طباطبايي و آيت‌الله شيخ محمدتقي جعفري را تسليت گفت.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا